ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΛΙΠΑΣΜΑΤΩΝ

Στα πλαίσια του προγράμματος Γόνιμο Έδαφος: Πολυχώρος Λιπασμάτων, η επόμενη μέρα, ο Πολυχώρος Λιπασμάτων Δραπετσώνας και ο οργανισμός COMMON καλούν κατοίκους της περιοχής και επισκέπτες του Πολυχώρου να συμμετέχουν στον σχεδιασμό της επόμενης μέρας του καθώς και να επιλέξουν ένα έργο τέχνης το οποίο θα εκτεθεί μόνιμα στην πρώην βιομηχανική περιοχή των Λιπασμάτων Δραπετσώνας.

Κάτοικοι και επισκέπτες καλούνται, μέχρι και την Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021, να συμμετέχουν στον συνολικό σχεδιασμό της επόμενης μέρας του Πολυχώρου απαντώντας μια σειρά ερωτήσεων που θα επιτρέψουν τον καλύτερο σχεδιασμό των δράσεων, της λειτουργικότητας και των υποδομών του Πολυχώρου Λιπασμάτων ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες όλων!

Παράλληλα, τον Οκτώβρη του 2021, το πρόγραμμα Γόνιμο Έδαφος έκανε κάλεσμα σε καλλιτέχνες και δημιουργούς να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την δημιουργία έργων γλυπτικής ή πλαστικής που αναφέρονται στην ιστορία της ευρύτερης περιοχής των Λιπασμάτων και των ανθρώπων που έζησαν και δούλεψαν σε αυτή. Μετά την κατάθεση προτάσεων και την πρώτη φάση αξιολόγησης τους, το κοινό καλείτε σήμερα να αποφασίσει ανάμεσα στα έργα “Γέφυρα” της Άρτεμις Παπαγεωργίου και “Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω” του Θοδωρή Προδρομίδη για το ποιο τελικά θα εκτεθεί μόνιμα στον Πολυχώρο Λιπασμάτων. Η ψήφος σας θα είναι έγκυρη μόνο αν ολοκληρώσετε και τα 4 βήματα του ερωτηματολογίου!

Λίγα λόγια για τον Πολυχώρο Λιπασμάτων Δραπετσώνας:

Η παράκτια ζώνη 86 στρεμμάτων της πρώην βιομηχανικής ζώνης Λιπασμάτων έχει περιέλθει στο Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας από το έτος 2016. Τη διαχείριση και λειτουργία του ως «Πολυχώρου Λιπασμάτων» (καθαριότητα, φύλαξη, καντίνες κ.α.) την έχει εξ’ ολοκλήρου ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας και η δημοτική επιχείρηση Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Κερατσινίου – Δραπετσώνας με το μόνιμο προσωπικό του Δήμου/δημοτικής επιχείρησης και με συμβασιούχους εργαζόμενους που προσλαμβάνονται για τις ανάγκες  του χώρου.

Ο λόγος που ο Δήμος επιθυμεί να παραμείνει ο Πολυχώρος Λιπασμάτων 100% δημοτικός είναι για να παρέχει μία ποιοτική διέξοδο για όλη την οικογένεια με χαμηλό κόστος.

Ο άλλοτε εγκαταλελειμμένος χώρος με παρεμβάσεις και έργα του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, απέκτησε πραγματική ζωή. Ο Πολυχώρος Λιπασμάτων, γίνεται πλέον σημείο αναφοράς για χιλιάδες επισκέπτες. Δεκάδες μουσικά και θεατρικά δρώμενα, αθλητικές διοργανώσεις πραγματοποιούνται στον χώρο και αποτελούν όλα μαζί μία γιορτή πολιτισμού, δημιουργίας, ψυχαγωγίας, μία περιπλάνηση σε χρώματα, στιγμές, εμπειρίες και εικόνες.

Το “Γόνιμο Έδαφος: Πολυχώρος Λιπασμάτων, η επόμενη μέρα” είναι ένα πρόγραμμα βιώσιμης πολιτιστικής ανάπτυξης δημόσιων χώρων πολιτιστικής ή/και ιστορικής σημασίας που σχεδιάστηκε και υλοποιείται από τον οργανισμό  COMM’ON και τον Πολυχώρο Λιπασμάτων Δραπετσώνας με την υποστήριξη του ΚΔΒΜ ΙΙ Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας. Το πρόγραμμα επιχορηγείτε και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Το ερωτηματολόγιο

  • 1. Επιλογή Έργου
  • 2. Στατιστικά Στοιχεία
  • 3. Δραστηριότητες & Εκδηλώσεις
  • 4. Υποδομές & Λειτουργία
Leave this field blank

Επιλογή Έργου

Τα έργα

(πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για περισσότερα στοιχεία)

Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω

Όνομα καλλιτέχνη  

Θοδωρής Προδρομίδης

Portfolio

 www.theoprodromidis.com

Τίτλος έργου  

Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω

Διαστάσεις έργου  

1,70 m x 5 m x 0,5 cm

Υλικό/α κατασκευής έργου  

etalbond αλουμινίου

Το έργο επαναφέρει στον δημόσιο χώρο ένα στοιχείο για όλους μας, εμπνευσμένο από την γραφή και την δράση της χαρισματικής ποιήτριας και συγγραφέα Γαλάτεια Αλεξίου Καζαντζάκη (1881-1962), η οποία είναι μία από τις πρώτες Ελληνίδες και Έλληνες σοσιαλιστές συγγραφείς που συμμετείχαν ενεργά στο Ελληνικό Κομμουνιστικό Κόμμα και που στη συνέχεια διώχθηκαν από τα επερχόμενα φασιστικά καθεστώτα. Η πρόταση που εμπεριέχεται στο προτεινόμενο έργο με τον ομώνυμο τίτλο «Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω» είναι ο τελικός στίχος του ποιήματος της Γαλάτειας Αλεξίου Καζαντζάκη «Αμαρτωλό» του 1931. Το ποίημα ορμώμενο από τα βιώματα των ιερόδουλων στα κρατικά πορνεία των Βούρλων Δραπετσώνας είναι για μένα ένα έργο σταθμός της ελληνικής ποίησης και ένα έργο γροθιά που δεν μπορούμε να ξεχάσουμε. Όταν είχα ξαναδουλέψει με το ποίημα αυτό σε ένα προηγούμενο συμμετοχικό ηχητικό έργο, συνεργάστηκα με μια ομάδα γυναικών από διαφορετικά ακτιβιστικά και πολιτιστικά υπόβαθρα, μιας εξ αυτών πρώην εργαζόμενη στα Λιπάσματα, ώστε να ερμηνεύσουν το ποίημα, ως χορωδία με εναλλασσόμενες αποστάσεις μεταξύ τους. Η απόδοση του ποιήματος προκάλεσε έντονες συζητήσεις πάνω στην επιδείνωση του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, την αυξανόμενη συστημική βία κατά του οροθετικού πληθυσμού, καθώς και άλλων συχνά ευάλωτων ομάδων, όπως οι μετανάστριες, που έχουν στερηθεί τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και έχουν ποινικοποιηθεί βάναυσα. Η προτεινόμενη εγκατάσταση προτείνει την ενεργοποίηση στον χώρο ενός έργου όπου μεμονωμένες φωνές και χειρονομίες συνενώνονται σε συλλογικές κινήσεις, στο κοινό ρεύμα των σημερινών αγώνων.

Η κεντρική ιδέα του έργου “Γέφυρα” είναι η δημιουργία μίας εικαστικής, φωτιστικής εγκατάστασης που δρα ως γέφυρα μεταξύ του βιομηχανικού παρελθόντος της περιοχής, της παρούσας κατάστασης και του περάσματος στη μετα-βιομηχανική εποχή, λαμβάνοντας υπόψη τους κατοίκους και το αστικό τοπίο. Με έμπνευση την ιστορική γέφυρα της Δραπετσώνας που συνέδεε το ρήγμα μεταξύ δύο συνοικιών την εποχή της εκβιομηχάνισης, αλλά και το δύσκολο παρελθόν του εργοστασίου λιπασμάτων με την καμινάδα να το θυμίζει σήμερα, το έργο σκοπεύει να αναγνωρίσει τη ρήξη και να προτείνει μια συμβολική σύνδεση του κτηρίου σιλό με το περιβάλλον του, εκτείνοντας έναν φωτεινό βραχίονα προς το τοπίο.

Η “Γέφυρα” ξεκινά ως ιχνηλάτηση της επιδερμίδας του κτηρίου σιλό, φωτίζοντας τη γεωμετρία της μεταλλικής όψης και κατ’αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζοντας την παρούσα του μορφή. Στο κάτω μέρος η φωτεινή κατασκευή εξέρχεται για να συνδεθεί με το χώρο και να επιτρέψει στους επισκέπτες να την προσεγγίσουν. Αυτή η χειρονομία απευθύνει το λόγο προς το τοπίο και τους επισκέπτες, προσκαλώντας τους να τη διασχίσουν, δημιουργώντας μία πύλη προς ένα νέο εσωτερικό και συνάμα δημόσιο χώρο συνεύρεσης. Το έργο δημιουργεί ένα πλαίσιο που επαναπροσανατολίζει το βλέμμα προς τη θάλασσα ενώ δημιουργεί ένα νέο τοπόσημο και χώρο συνάντησης πίσω από το συναυλιακό χώρο.

Ταυτόχρονα, η φωτιστική εγκατάσταση θα φαίνεται από μακρυά, συνομιλώντας με την κατακόρυφη γεωμετρία της διπλανής καμινάδας και δημιουργώντας μια νέα οπτική ισορροπία. Πέρα από εικαστική εγκατάσταση η “Γέφυρα” έχει στόχο να δράσει καταλυτικά μέσα στο τοπίο ως προς τη χρήση της. Στο επίπεδο του εδάφους, η κατασκευή που προσιδιάζει σε σκαλωσιά, επιτρέπει τη δημιουργία σκηνικών για τις παραστατικές τέχνες και για προβολές ταινιών και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Γέφυρα

Όνομα καλλιτέχνη

Άρτεμις Παπαγεωργίου

Website

www.entropikalab.com

Τίτλος έργου  

Γέφυρα

Διαστάσεις έργου  

6 m x 1,6 m x ύψος μεταβλητό

Υλικό/α κατασκευής έργου  

Γαλβανισμένο ατσάλι, ράβδοι LED

X